Translate

dinsdag 24 september 2013

Soap story

Dagje vrij (op een klein vergaderingetje zo op het werk na) had ik weer eens zin om zelf zeep te maken.
De afgelopen twee jaar is dat er niet meer van gekomen, maar mijn voorraad geurolie lokte opeens weer.
Alle spullen heb ik in huis, dus waarom niet?
Nu ruikt het heerlijk, de zeep zit namelijk al in de mal!
Ik heb gekozen voor een uni-sex geur,  met geurnoten van shea, poeder,rijst, kaneel, bergamot, vanille, sandelhout en musk.

Ben erg benieuwd hoe hij uit de mal komt. Gemaakt via de hot proces methode
Om zelf je eigen recept te maken van vetten en/of olien, is hier een handige zeep calculator te vinden.
Op de site van vanderleden.com kan je alle informatie vinden over zeep (weetjes, geschiedenis, recepten etc.)

Hmm....het gaat ook weer kaarsjes branden avond worden (het is alweer zo snel donker) dan ontbreekt ook de geurbrander niet. Daarvoor maakte ik wax melts met geurolie of geurkorrels. Daar moet ik ook maar weer eens aan gaan beginnen om te maken!
(jammer, morgen werken....) Misschien vanmiddag?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten