Translate

maandag 2 september 2013

Rond haken


Ik ben aan de slag gegaan met het oefenen van stokjes en rondhaken. Dit regenboog kleedje is onder meer hier uit voortgevloeid. (oei alleen niet zo netjes neer gelegd voor de foto zie ik nu) Ook wordt er driftig geoefend met het maken van bloemetjes om daar ooit eens een kussen (of wellicht een sprei) van te maken.
Ook kwam ik een leuk klein patroontje op het internet tegen en daar vloeide dit mutsje uit (voor een Barbie of zo)
Tja en die regenboog kleuren hebben mij ook aangezet tot , jawel alweer een tas!
Begonnen met een rij van 20 lossen en daar rond om vasten gehaakt voor de bodem. 
Toen gaan meerderen met stokjes en iedere tour een andere kleur genomen en af en toe een tour met goud draad.
De rand is gemaakt van gouddraad: half stokje. 2 stokjes half stokje(in een steek van een vasten), gevolgd door 1-vasten en zo herhalen.
De hengsels had ik nog en als binnen tas een turquoise voering gebruikt met een rits. De gesp is gemaakt van gouddraad en een groot hart, als knoop.
(best stiekem een beetje trots op deze tas)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten