Translate

woensdag 22 mei 2013

Haken...het verslavende effect!

Begonnen met het oefenen van een hartje haken (met succes het leek erop) zag ik bollen van textiel restafval.
Een flinke haaknaald aangeschaft (en de bollen) 
en haken maar.
Deze tas is in een dag gehaakt.
Het patroon is eenvoudig. Een ring maken van losse steken en vervolgen met vasten en meerderen en op een gegeven moment weer minderen.
Het bloemetje heb ik gemaakt door een cirkel te maken van vijf lossen. Daarna een sliertje van vijf lossen gestoken in de eerste lossen van de cirkel en zo vervolgens verder.



Zo kreeg ik een zwierig bloemetje.


 De zwart-witte tas is ontwerp uit eigen keuken. Het stokjes haken had ik nog niet geoefend. Dat heb ik onderaan de tas gedaan en zo gemeerderd. Nu nog wel een voering erin, want anders valt de inhoud door de gaten (van de stokjes) er weer uit. Natuurlijk ook weer een bloemetje erop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten