Translate

vrijdag 9 januari 2015

Zeep maken

Een collega vroeg of ik nog eigen gemaakte zeep had. Zij vond dat zo lekker en eerlijk gezegd heb ik me er de laatste tijd niet zo meer mee bezig gehouden.Dus het werd de hoogste tijd om een hele leuke hobby weer eens op te pakken!  Mijn voorraad parfum oliën had ik nog, dus aan de slag.
Wil je zelf ook aan de slag? 
dan staat  hier heel goed uitgelegd hoe het gehele proces in zijn werk gaat.
Een super handig hulpmiddel is de  Zeep calculator , die precies voor je uit rekent bij jouw hoeveelheid (en soorten) vetten, water en loog toe gevoegd moeten worden.
Hier zijn twee soorten te zien die ik uit eindelijk gemaakt heb
  1. Vertiver, gras, gardenia
  2. Japanse kersenbloesem, babypoeder, vanille en aardbei
Het worden altijd wel robuuste zepen, maar dat vind ik persoonlijk wel wat hebben



Geen opmerkingen:

Een reactie posten