Translate

zondag 23 juni 2013

Feest

Vandaag vieren we mijn zoon zijn verjaardag.   Sparta heeft hem de laatste tijd nogal in zijn greep. Al een paar keer naar de thuis wedstrijden wezen kijken en als cadeau krijgt hij een seizoenskaart.
De taart is ook helemaal Sparta!
Straks komt ook mijn neefje maar hij heeft een allergie voor koemelk eiwitten, dus de Sparta taart is geen optie voor hem. Op zoek naar een alternatief, want ik heb hem een taartje beloofd.

Ik kwam uit op het volgende recept, hoop dat hij het lekker vindt:
Nodig:

  • 150 gram zelfrijzende bakmeel
  • 125 gram witte basterd suiker
  • 75 gram zonnebloemolie
  • 1 ei
  • 1 zakje vanille suiker
  • 3 eetlepels Spa rood (of ander bubbelwater)
ter versiering : enkele aardbeien en poedersuiker.
Oven voorverwarmen op 160 graden (30 minuten bakken op 160 graden)

Nadat ik alles had gemixt, het beslag in twee porties verdeeld.
Door de één heb ik wat verse aardbeien gemengd en de ander is neutraal.
Ter versiering van de aardbeien taartjes: de aardbeien in kleine stukjes gesneden en vermengd met poedersuiker.
Hoop dat hij ze lekker vindt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten